Είχα σχεδιάσει ένα ταξίδι στην Εύβοια, συνδυασμό επαγγελματικού με μικρές αποδράσεις στην περίφημη παραλία του Καλάμου. Χρειαζόμουν ένα αυτοκίνητο με άνετους εσωτερικούς χώρους και μεγάλο πορτμπαγκάζ. Βρέθηκα με κάτι πολύ καλύτερο απ’ ό,τι χρειαζόμουν. Γιατί το Mondeo δεν έχει απλά ένα σαλόνι που θα το ζήλευαν οι Γερμανοί (ψηλομύτες…) κατασκευαστές και ένα χώρο αποσκευών… ημιφορτηγού. Είναι ο ορισμός του αυτοκινήτου για ένα άνετο μακρινό ταξίδι, η χαρά του οδηγού και των επιβαινόντων!
Οι διαστάσεις του δίνουν ήδη ένα μέτρο του… μεγαλείου του. Με μήκος 4.871 mm, πλάτος 1.852 mm, ύψος 1.482 mm και μεταξόνιο 2.850 mm, οι ελληνικοί δρόμοι μοιάζουν πολύ μικροί για να το χωρέσουν! Ευτυχώς που η τεχνολογία του επιτρέπει τους ελιγμούς, την απίστευτη επιτάχυνση και το ακαριαίο σταμάτημα! Αλλά και η εξωτερική του εμφάνιση ενθουσιάζει, ειδικά το εμπρός μέρος με την πανέμορφη τραπεζοειδή μάσκα που πλέον χαρακτηρίζει τα νέα μοντέλα της Ford (ομολογημένη φιλοσοφία «One Ford»…) και παραπέμπει στην… Aston Martin, όπως και τα μακρόστενα φωτιστικά του σώματα.
Το εσωτερικό θυμίζει… Jaguar, με την ποιότητα να μην κρύβεται! Στην ανασχεδιασμένη κεντρική κονσόλα ξεχωρίζει η οθόνη αφής των 8 ιντσών, που εξυπηρετεί όλες τις επιθυμίες του οδηγού. Μεγάλοι είναι και οι χώροι για τα προσωπικά αντικείμενα, ένα μπουκάλι, ποτήρι κλπ, ενώ η λέξη «θόρυβος» είναι άγνωστη εντός καμπίνας. Είδα κι έπαθα να πείσω τους φίλους μου ότι πρόκειται για… «πετρέλαιο»!
Κινητήρας-έκπληξη
Ο νέος 1.5 TDCi αντικατέστησε τον 1.6 diesel των 115 ίππων, με εκπληκτικά αποτελέσματα. Ένα αυτοκίνητο 1.5 τόνου επιταχύνει σε 11,7 sec, πιάνει τα… 200 kmh για πλάκα και μπορεί να καταναλώσει εύκολα γύρω στα 5 λίτρα/100 km με το σωστό… πόδι στο πεντάλ! Ενδεικτικά είναι και είναι τα 27,5 kg.m ροπής μεταξύ 1750rpm-2500rpm, που συνδυαστικά με το καλά ζυγισμένο εξατάχυτο κιβώτιο κάνουν χαρούμενο τον οδηγό. Πρόκειται για έναν 8βάλβιδο αλουμινένιο κινητήρα, με τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, επίστρωση στο εσωτερικό για μείωση των τριβών, εξελιγμένο έλεγχο της καύσης και «παγίδα» για τα οξείδια του αζώτου. Το «Econetic” σημαίνει πως εξασφαλίζεται μεγαλύτερη οικονομία, μέσω των μακρύτερων σχέσεων στο χειροκίνητο κιβώτιο. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας πετρελαίου της Ford, στην έκδοση Econetic, κάνει πραγματικά θαύματα!
Η οδική συμπεριφορά του Mondeo είναι εξίσου άριστη στο ταξίδι και στις δυσκολίες της πόλης. Τα γόνατα McPherson εμπρός και οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω εξασφαλίζουν απόλυτη απορρόφηση κραδασμών και μεγάλη άνεση. Οι κλίσεις διόλου ενοχλητικές και το τιμόνι ακριβέστατο. Φοβερή εντύπωση μας έκανε η ποιότητα κύλισης, που (με την… ταξιτζήδικη κατ’ επιλογή οδήγησή μας) άφηνε το μεγάλο αυτοκίνητο να καλύπτει πολλά χιλιόμετρα χωρίς καμία συμμετοχή του κινητήρα, ρίχνοντας κι άλλο την ήδη χαμηλή κατανάλωση!
Το καταπληκτικό νέο Mondeo διατίθεται στην Ελλάδα με ποικιλία κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, στα τρία γνωστά αμαξώματα 4θ, 5θ και wagon, έτσι ώστε να καλύπτονται όλες τις πιθανές επιλογές του ευτυχή νέου ιδιοκτήτη!
Την πιο ευχάριστη έκπληξη την αφήσαμε για το τέλος. Με τα προσόντα αυτού του αυτοκινήτου, θα περίμενε κανείς να ακούσει μια τιμή σαφώς πάνω από τα 30 χιλιάρικα. Στην πραγματικότητα, θα χρειαστείτε λίγο πάνω από τις 15.000 ευρώ (έκδοση Trend, με απόσυρση), ανάλογα με τον εξοπλισμό και τα νέα φορολογικά και λοιπά δεδομένα! Στην περιοχή μας υπάρχουν αρκετές καθετοποιημένες εξουσιοδοτημένες μονάδες, όπου θα μάθετε όλες τις απαραίτητες λεπτομέρειες…