Μετά το ηλεκτροκίνητο VW Up, ήρθε η ώρα να δοκιμάσουμε και το αντίστοιχο Golf. Πρόκειται για ένα μεσαίο οικογενειακό μοντέλο, κυρίως για αστική μετακίνηση, με ελάχιστο κόστος χρήσης. Το e-Golf κινείται από ένα ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη που αποδίδει 115 ίππους μεταξύ 3.000-12.000 rpm και 270 Nm ροπής. Τροφοδοτείται από μια μπαταρία που ζυγίζει 318 kg και είναι τοποθετημένη στο κέντρο του αυτοκινήτου ώστε να διατηρείται η δυναμική του ισορροπία.
Στην πράξη, η ηλεκτροκίνηση είναι μία αρκετά νέα τεχνολογία, θα πρέπει όμως κανείς να είναι έτοιμος να «σηκώσει» και τους περιορισμούς που απορρέουν από αυτό το δεδομένο, όπως το υψηλό κόστος κτήσης, της τάξης των 38.500 ευρώ. Αν υπολογίσετε πόσο κοστίζει ένα απλό Golf , θα δείτε ότι πρέπει να κάνετε πολλά χιλιόμετρα ετησίως, για να επιτευχθεί η απόσβεση. Ένας άλλος περιορισμός αφορά την τελική ταχύτητα, που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 χλμ./ώρα, λόγω κατανάλωσης. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι για μία πλήρη φόρτιση σε οικιακό δίκτυο, δεν αρκεί ένα ολόκληρο βράδυ! Χρειάζονται 13 ώρες στην πρίζα ή 8 ώρες με wallbox, ώστε να πάρετε μία ρεαλιστική αυτονομία 140 περίπου χιλιομέτρων!
Τα καλά νέα!
Ούτως ή άλλως, τα αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα απευθύνονται σε ένα πολύ περιορισμένο αριθμό οδηγών, που πληρούν τις απαιτητικές προδιαγραφές αγοράς ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Όμως όποιος το αποκτήσει θα έχει πολλούς λόγους να το απολαύσει. Πρώτος είναι η αθόρυβη λειτουργία του κινητήρα. Χωρίς κενά ισχύος, χωρίς κραδασμούς, με μία απόλυτη γραμμικότητα, με έντονο τράβηγμα από χαμηλά, ο κινητήρας του ηλεκτρικού Golf είναι η καλύτερη παρέα ειδικά στην αστική κυκλοφορία. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ένα εκ των 3 προγραμμάτων λειτουργίας, Comfort, Eco και Eco+, με τα δύο τελευταία να περιορίζουν κάπως την ισχύ, προς όφελος της αυτονομίας.
Από πλευράς επιδόσεων χρειάζονται μόλις 4,2’’ για το 0-60km/h και 10,4’’ για το 0-100km/h. Η αυτονομία κυμαίνεται από 130 έως τα 190 χιλιόμετρα, αναλόγως του φορτίου, των κλίσεων του δρόμου και ενδεχόμενες ακραίες θερμοκρασιακά συνθήκες. Το βασικό πρόβλημα είναι ο κλιματισμός, έτσι προαιρετικά διατίθεται σύστημα που μπορεί να προκλιματίσει την καμπίνα, όσο το αυτοκίνητο είναι συνδεδεμένο στο wallbox.
Για τη φόρτιση υπάρχουν οι τρεις λύσεις, της απλής οικιακής πρίζας, του wallbox και του ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος. Με μονοφασική παροχή 220V απαιτούνται 13 ώρες για πλήρη φόρτιση. Όσοι αποκτήσουν wallbox με παροχή τριφασικού ρεύματος (όπως το νυχτερινό στις κατοικίες), χρειάζονται 8 ώρες για πλήρη φόρτιση. Στο wallbox υπάρχει η δυνατότητα επικοινωνίας της ηλεκτρονικής μονάδας του αυτοκινήτου με το σταθμό φόρτισης μέσω ειδικής εφαρμογής σε smartphone για προγραμματισμό της διαδικασίας. Ο ταχύτερος τρόπος είναι σε fast charger, στο κοινόχρηστο δίκτυο φόρτισης. Με ισχύ 40kW η φόρτιση γίνεται με παροχή συνεχούς ρεύματος και 30 λεπτά αρκούν για να φτάσει η συσσωρευμένη ενέργεια στο 80% από εντελώς άδειες μπαταρίες.
Παρά τις δυσκολίες που αναφέραμε, το e-Golf φέρνει ένα βήμα πιο κοντά την μαζικότερη ηλεκτροκίνηση, καθώς ξεπερνούν πια το ένα εκατομμύριο τα ηλεκτρικά που κυκλοφορούν σε όλο τον κόσμο, με προοπτικές αύξησης!