BMW 216 d Active Tourer: Άνεση, ποιότητα, εργονομία
O συνδυασμός ενός ευρύχωρου «οικογενειακού» αυτοκινήτου με επιδόσεις πολύ άνω του μέσου όρου αποτελεί… ειδικότητα της BMW! Το 216 d που δοκιμάσαμε είναι η αποθέωση αυτής της διπλής επιτυχίας… Για να φτάσει σ’ αυτήν, η βαυαρική φίρμα… πρόδωσε ένα μέρος από την πολύχρονη παράδοσή της: την πίσω κίνηση, τα αμαξώματα τριών ή έστω δυο όγκων και τους πανίσχυρους ατμοσφαιρικούς κινητήρες μεγάλου κυβισμού.
Εδώ, λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με έναν μικρό σχετικά κινητήρα με μόλις τρεις κυλίνδρους (η BMW πειραματιζόταν εδώ και πολλά χρόνια μ’ αυτό το concept, την ώρα που οι περισσότεροι επένδυαν σε υβριδικά ή ηλεκτρικά σύνολα…), τοποθετημένο εγκάρσια (για οικονομία χώρου στην καμπίνα) και φυσικά με κίνηση στον εμπρός άξονα! Το πάτωμα με την κωδική ονομασία UKL είναι γνωστό και από τα νέα μοντέλα της MINI.
Μπαίνοντας στην καμπίνα διαπιστώνεις ότι όλα τα παραπάνω έπιασαν τόπο! Άνετοι χώροι, που συνδυάζονται με τη γνωστή ποιότητα των υλικών, με την εργονομία πάντα ικανοποιητική για τον οδηγό. Ο χώρος για οδηγό/συνοδηγό είναι άνετος και τα καθίσματα αναπαυτικά, ενώ οι θήκες μικροαντικειμένων είναι πολλές, καθώς υπάρχουν τσέπες στις πόρτες, θήκη ανάμεσα στα καθίσματα και στο υποβραχιόνιο και ράφι στην κεντρική κονσόλα. Στο πίσω κάθισμα, τρεις επιβάτες λογικού διαμετρήματος δεν θα έχουν πρόβλημα στο αναπαυτικό ταξίδι. Ο καθαρός χώρος αποσκευών προσφέρει 468 λίτρα, έχει διπλό πάτο και το σχήμα του παραμένει πλήρως εκμεταλλεύσιμο, ακόμη και μετά την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, οπότε και φτάνει στα 1.510 λίτρα.
Diesel και 3κύλινδρο
Η BMW 216d Active Tourer που δοκιμάσαμε δεν είναι η βασική έκδοση του μοντέλου, ούτε καν η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση αφού υπάρχει και η 214d. Κάτω από το καπό της έχει τοποθετηθεί ένας 1.500άρης, 3κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος αποδίδει 116 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Λιγότερο η ιπποδύναμη και περισσότερο η ροπή, φροντίζουν για μια άψογη λειτουργία σε όλο το εύρος των στροφών. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το ότι η 216d Active Tourer χρειάζεται 10,6’’ για να φτάσει από 0-100 kmh και έχει τελική ταχύτητα 195 kmh, παρά τα 1.440 κιλά της! Σε ό,τι αφορά στη μέση κατανάλωση, η εταιρεία δίνει 3,8 l/100 km ενώ στην πραγματικότητα απαιτείται πολύ ελαφρύ πόδι για να επιτευχθεί αυτή η τιμή. Σε κάθε περίπτωση, τα δεδομένα είναι αρκετά χαμηλότερα από αυτά της ευθέως ανταγωνιστικής Mercedes-Benz B 180 d!
Αν παραμείνουμε στη σύγκριση των δυο ανταγωνιστικών γερμανικών μοντέλων, η ανάρτηση της Active Tourer είναι αισθητά πιο σφιχτή από της 180, κάτι που φαίνεται αμέσως σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές! Το εμπρός μέρος είναι άμεσο και ακριβές, η κλίση πολύ περιορισμένη και συνολικά η συμπεριφορά της είναι αυτή που περιμένεις από ένα νέο επίτευγμα της BMW. Σε υψηλές ταχύτητες επιδεικνύει εντυπωσιακή σταθερότητα, ενώ και στους «δύσκολους» δρόμους δεν ενοχλούνται οι επιβαίνοντες…
Στοιχεία – Επιδόσεις
Τιμή από € 34.800
Τεχνολογία 1.496 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 116 PS/4.000 rpm, 27,5 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές
CO2 103 g/km
Διαστάσεις 4.342 x 1.800 x 1.555 mm
Χώρος αποσκευών 468 lt
Βάρος 1.470 kg
Fiat 500X: Ασφάλεια και ομορφιά
Tο πανέμορφο crossover της ιταλικής φίρμας «παίζει» σε μια αγορά πολύ δύσκολη, αλλά και ανερχόμενη. Ισχυρός ο ανταγωνισμός που καλείται να αντιμετωπίσει, με δυο εκ των πιο επιτυχημένων μοντέλων της τελευταίας δεκαετίας, το Mitsubishi ASX και το Nissan Qashqai… Η δοκιμή μάς έδειξε ότι το 500Χ μπορεί να παλέψει στα ίσια!
Με τις ιαπωνικές εταιρείες να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στα μικρά και μεγάλα crossover, η Fiat παίρνει το ρίσκο του… διεμβολισμού, λανσάροντας το μικρομεσαίο 500Χ. Το σύμβολο «X» αντιπροσωπεύει ένα σταυροδρόμι αγοραστών που διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους και καθένας από αυτούς αντιπροσωπεύει τον νέο, τον ώριμο, τον λάτρη της ομορφιάς και γενικά αυτόν που μπορεί να εκτιμήσει τον ξεχωριστό χαρακτήρα.
Μέχρι νεωτέρας, η γκάμα των βενζινοκινητήρων θα διαθέτει τους: 1.4 Turbo MultiAir 2 140 HP (με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο), 1.6 “E-torQ” 110 HP (με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς), ενώ η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων θα διαθέτει τους: 1.6 MultiJet II 120 HP (εμπρός κίνηση και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο), 2.0 MultiJet II 140 HP (9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους 4 τροχούς). Η γκάμα θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2015 με τον 1.4 Turbo MultiAir 2 170 HP (με 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση) και τον 1.4 Turbo MultiAir II 140 HP ο οποίος θα είναι επίσης διαθέσιμος με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 6ταχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τέλος διαθέσιμος θα είναι και ο turbodiesel κινητήρες: ο 1.3 MultiJet II 95 HP.
Το στιλ του νέου Fiat crossover εκφράζει όλα τα στοιχεία τόσο της παρούσας οικογένειας του 500, όσο και του εμβληματικού 500 της δεκαετίας του ‘50. Η πιο χαρακτηριστική αναφορά στον πρόγονο του μοντέλου βρίσκεται στο συνδυασμό των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, που αν και κυκλικά έχουν πιο δυναμική εμφάνιση, με τα «φώτα πορείας» και τη σχεδίαση του λογοτύπου. Το Fiat 500X είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο που προσφέρεται για όσους κινούνται στην πόλη, χάρη στις περιορισμένες διαστάσεις του: 4,25 μέτρα μήκος (2 εκατοστά περισσότερα για την έκδοση off-road), 1,8 μέτρα σε πλάτος και 1,60 μέτρα σε ύψος (ή 1,61 και 1,62 μέτρα αντίστοιχα με τις μπάρες οροφής της τετρακίνητης έκδοσης), έχει μεγάλη πρακτικότητα στο εσωτερικό του, καθώς και πολλές διαφορετικές δυνατότητες για τις θέσεις των καθισμάτων, αφού υπάρχουν επτά δυνατές διαμορφώσεις του εσωτερικού, το 500X προσφέρει επίσης ένα γενναιόδωρο χώρο αποσκευών. Θα λέγαμε χωρίς δισταγμό ότι αξίζει τα λεφτά του, αφού είναι όμορφο, καλοτάξιδο και ασφαλέστατο, ενώ οι χώροι του διευκολύνουν όσους έχουν οικογένεια και το ύψος του επιτρέπει εξόδους εκτός ασφάλτου.
Τέλος, για μια πινελιά περισσότερου χρώματος, υπάρχουν διαθέσιμα πέντε Xtra packs (Κόκκινο, Άσπρο, Μαύρο, Μπρονζέ, Μπεζ) που αποτελούνται από καλύμματα καθρεφτών, διακοσμητικά ένθετα για τις πόρτες και αυτοκόλλητα για τον ουρανό/καπό τα οποία ταιριάζουν ιδανικά με τις αλουμινένιες ζάντες των τροχών. Το Chrome Xtra pack είναι διαθέσιμο για εκείνους που προτιμούν μια συνολική «χρωμιωμένη» όψη.
BMW 216 d Active Tourer
Άνεση, ποιότητα, εργονομία
O συνδυασμός ενός ευρύχωρου «οικογενειακού» αυτοκινήτου με επιδόσεις πολύ άνω του μέσου όρου αποτελεί… ειδικότητα της BMW! Το 216 d που δοκιμάσαμε είναι η αποθέωση αυτής της διπλής επιτυχίας… Για να φτάσει σ’ αυτήν, η βαυαρική φίρμα… πρόδωσε ένα μέρος από την πολύχρονη παράδοσή της: την πίσω κίνηση, τα αμαξώματα τριών ή έστω δυο όγκων και τους πανίσχυρους ατμοσφαιρικούς κινητήρες μεγάλου κυβισμού.
Εδώ, λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με έναν μικρό σχετικά κινητήρα με μόλις τρεις κυλίνδρους (η BMW πειραματιζόταν εδώ και πολλά χρόνια μ’ αυτό το concept, την ώρα που οι περισσότεροι επένδυαν σε υβριδικά ή ηλεκτρικά σύνολα…), τοποθετημένο εγκάρσια (για οικονομία χώρου στην καμπίνα) και φυσικά με κίνηση στον εμπρός άξονα! Το πάτωμα με την κωδική ονομασία UKL είναι γνωστό και από τα νέα μοντέλα της MINI.
Μπαίνοντας στην καμπίνα διαπιστώνεις ότι όλα τα παραπάνω έπιασαν τόπο! Άνετοι χώροι, που συνδυάζονται με τη γνωστή ποιότητα των υλικών, με την εργονομία πάντα ικανοποιητική για τον οδηγό. Ο χώρος για οδηγό/συνοδηγό είναι άνετος και τα καθίσματα αναπαυτικά, ενώ οι θήκες μικροαντικειμένων είναι πολλές, καθώς υπάρχουν τσέπες στις πόρτες, θήκη ανάμεσα στα καθίσματα και στο υποβραχιόνιο και ράφι στην κεντρική κονσόλα. Στο πίσω κάθισμα, τρεις επιβάτες λογικού διαμετρήματος δεν θα έχουν πρόβλημα στο αναπαυτικό ταξίδι. Ο καθαρός χώρος αποσκευών προσφέρει 468 λίτρα, έχει διπλό πάτο και το σχήμα του παραμένει πλήρως εκμεταλλεύσιμο, ακόμη και μετά την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, οπότε και φτάνει στα 1.510 λίτρα.
Diesel και 3κύλινδρο
Η BMW 216d Active Tourer που δοκιμάσαμε δεν είναι η βασική έκδοση του μοντέλου, ούτε καν η βασική πετρελαιοκίνητη έκδοση αφού υπάρχει και η 214d. Κάτω από το καπό της έχει τοποθετηθεί ένας 1.500άρης, 3κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας, ο οποίος αποδίδει 116 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 270 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Λιγότερο η ιπποδύναμη και περισσότερο η ροπή, φροντίζουν για μια άψογη λειτουργία σε όλο το εύρος των στροφών. Αυτό επιβεβαιώνεται και από το ότι η 216d Active Tourer χρειάζεται 10,6’’ για να φτάσει από 0-100 kmh και έχει τελική ταχύτητα 195 kmh, παρά τα 1.440 κιλά της! Σε ό,τι αφορά στη μέση κατανάλωση, η εταιρεία δίνει 3,8 l/100 km ενώ στην πραγματικότητα απαιτείται πολύ ελαφρύ πόδι για να επιτευχθεί αυτή η τιμή. Σε κάθε περίπτωση, τα δεδομένα είναι αρκετά χαμηλότερα από αυτά της ευθέως ανταγωνιστικής Mercedes-Benz B 180 d!
Αν παραμείνουμε στη σύγκριση των δυο ανταγωνιστικών γερμανικών μοντέλων, η ανάρτηση της Active Tourer είναι αισθητά πιο σφιχτή από της 180, κάτι που φαίνεται αμέσως σε επαρχιακούς δρόμους με στροφές! Το εμπρός μέρος είναι άμεσο και ακριβές, η κλίση πολύ περιορισμένη και συνολικά η συμπεριφορά της είναι αυτή που περιμένεις από ένα νέο επίτευγμα της BMW. Σε υψηλές ταχύτητες επιδεικνύει εντυπωσιακή σταθερότητα, ενώ και στους «δύσκολους» δρόμους δεν ενοχλούνται οι επιβαίνοντες…
Στοιχεία – Επιδόσεις
Τιμή από € 34.800
Τεχνολογία 1.496 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 116 PS/4.000 rpm, 27,5 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές
CO2 103 g/km
Διαστάσεις 4.342 x 1.800 x 1.555 mm
Χώρος αποσκευών 468 lt
Βάρος 1.470 kg
Fiat 500X
Ασφάλεια και ομορφιά
Tο πανέμορφο crossover της ιταλικής φίρμας «παίζει» σε μια αγορά πολύ δύσκολη, αλλά και ανερχόμενη. Ισχυρός ο ανταγωνισμός που καλείται να αντιμετωπίσει, με δυο εκ των πιο επιτυχημένων μοντέλων της τελευταίας δεκαετίας, το Mitsubishi ASX και το Nissan Qashqai… Η δοκιμή μάς έδειξε ότι το 500Χ μπορεί να παλέψει στα ίσια!
Με τις ιαπωνικές εταιρείες να κατέχουν τη μερίδα του λέοντος στα μικρά και μεγάλα crossover, η Fiat παίρνει το ρίσκο του… διεμβολισμού, λανσάροντας το μικρομεσαίο 500Χ. Το σύμβολο «X» αντιπροσωπεύει ένα σταυροδρόμι αγοραστών που διαφέρουν σημαντικά μεταξύ τους και καθένας από αυτούς αντιπροσωπεύει τον νέο, τον ώριμο, τον λάτρη της ομορφιάς και γενικά αυτόν που μπορεί να εκτιμήσει τον ξεχωριστό χαρακτήρα.
Μέχρι νεωτέρας, η γκάμα των βενζινοκινητήρων θα διαθέτει τους: 1.4 Turbo MultiAir 2 140 HP (με μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο), 1.6 “E-torQ” 110 HP (με 5τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και μετάδοση κίνησης στους εμπρός τροχούς), ενώ η γκάμα των πετρελαιοκινητήρων θα διαθέτει τους: 1.6 MultiJet II 120 HP (εμπρός κίνηση και 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο), 2.0 MultiJet II 140 HP (9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο και κίνηση στους 4 τροχούς). Η γκάμα θα ολοκληρωθεί μέσα στο 2015 με τον 1.4 Turbo MultiAir 2 170 HP (με 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και τετρακίνηση) και τον 1.4 Turbo MultiAir II 140 HP ο οποίος θα είναι επίσης διαθέσιμος με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 6ταχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Τέλος διαθέσιμος θα είναι και ο turbodiesel κινητήρες: ο 1.3 MultiJet II 95 HP.
Το στιλ του νέου Fiat crossover εκφράζει όλα τα στοιχεία τόσο της παρούσας οικογένειας του 500, όσο και του εμβληματικού 500 της δεκαετίας του ‘50. Η πιο χαρακτηριστική αναφορά στον πρόγονο του μοντέλου βρίσκεται στο συνδυασμό των εμπρός φωτιστικών σωμάτων, που αν και κυκλικά έχουν πιο δυναμική εμφάνιση, με τα «φώτα πορείας» και τη σχεδίαση του λογοτύπου. Το Fiat 500X είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο που προσφέρεται για όσους κινούνται στην πόλη, χάρη στις περιορισμένες διαστάσεις του: 4,25 μέτρα μήκος (2 εκατοστά περισσότερα για την έκδοση off-road), 1,8 μέτρα σε πλάτος και 1,60 μέτρα σε ύψος (ή 1,61 και 1,62 μέτρα αντίστοιχα με τις μπάρες οροφής της τετρακίνητης έκδοσης), έχει μεγάλη πρακτικότητα στο εσωτερικό του, καθώς και πολλές διαφορετικές δυνατότητες για τις θέσεις των καθισμάτων, αφού υπάρχουν επτά δυνατές διαμορφώσεις του εσωτερικού, το 500X προσφέρει επίσης ένα γενναιόδωρο χώρο αποσκευών. Θα λέγαμε χωρίς δισταγμό ότι αξίζει τα λεφτά του, αφού είναι όμορφο, καλοτάξιδο και ασφαλέστατο, ενώ οι χώροι του διευκολύνουν όσους έχουν οικογένεια και το ύψος του επιτρέπει εξόδους εκτός ασφάλτου.
Τέλος, για μια πινελιά περισσότερου χρώματος, υπάρχουν διαθέσιμα πέντε Xtra packs (Κόκκινο, Άσπρο, Μαύρο, Μπρονζέ, Μπεζ) που αποτελούνται από καλύμματα καθρεφτών, διακοσμητικά ένθετα για τις πόρτες και αυτοκόλλητα για τον ουρανό/καπό τα οποία ταιριάζουν ιδανικά με τις αλουμινένιες ζάντες των τροχών. Το Chrome Xtra pack είναι διαθέσιμο για εκείνους που προτιμούν μια συνολική «χρωμιωμένη» όψη.