Κάπου 20 χρόνια αργότερα, η Fiat αναβίωσε το όνομα Tipo, με το νέο μοντέλο να συγκεντρώνει τα ίδια κυρίαρχα χαρακτηριστικά του προκατόχου του. Η εμφάνισή του είναι σύγχρονη και αρμονική, μη έχοντας καμία σχέση με το όρθιο και τετραγωνισμένο σουλούπι των Tipo και Uno της δεκαετίας του ’80. Έτσι, με το Linea να μην ανταποκρίνεται στα ζητούμενα, η ιταλική εταιρία επιστρέφει με τον πιο ηχηρό τρόπο στην οικογενειακή κατηγορία, με μία πρόταση από την οποία ουσιαστικά δεν λείπει τίποτα, ενώ το προσφέρει σε τρεις εκδόσεις αμαξώματος, την sedan καθαρά οικογενειακή έκδοση του, και τις hatchback και station wagon. Ξεκινήσαμε με τη δοκιμή του hatchback, με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6.
Το project ξεκίνησε στις αρχές του 2012 στο Centro Stile Fiat, ενώ για την εξέλιξή του εργάστηκαν πάνω από 2.000 άτομα για περίπου τρία χρόνια. Το αποτέλεσμα παρουσιάστηκε τον Μάιο του 2015, με το όνομα Aegea (από τον Έλληνα μυθικό βασιλιά της αρχαίας Αθήνας Αιγέα), αλλά αυτό άλλαξε κατά το εμπορικό του λανσάρισμα στην Ευρώπη.
Το Fiat Tipo βασίζεται στη μακριά έκδοση της Small Wide πλατφόρμας, η οποία έχει χρησιμοποιηθεί μεταξύ άλλων και στο Fiat 500L, και κάνει χρήση χάλυβα υψηλής αντοχής σε ποσοστό πάνω από 80%. Η Small Platform, που εξέλιξαν από κοινού η FIAT με την General Motors και πάνω στην οποία έχουν χτιστεί πολλά μοντέλα, από το Grande Punto και το Opel Corsa μέχρι το Jeep Renegade, κάνει σπουδαία δουλειά… Το μήκος του αμαξώματος φτάνει τα 4.532 χλστ., το πλάτος του τα 1.792 χλστ., το ύψος του τα 1.497 χλστ., ενώ το μεταξόνιό του αγγίζει τα 2.636 χλστ. Στις δοκιμές πρόσκρουσης από τον οργανισμό EuroNCAP, το Fiat Tipo απέσπασε 3 αστέρια όταν εξοπλίζεται με τον βασικό εξοπλισμό και 4 αστέρια όταν φορά το πρόσθετο πακέτο ασφαλείας που περιλαμβάνει σύστημα προειδοποίησης εμπρόσθιας σύγκρουσης και αυτόματο σύστημα πέδησης.
Η καμπίνα, που δεν προέρχεται από κάποιο άλλο μοντέλο της μάρκας, ξεκαθαρίζει ότι πρόκειται για ένα σύγχρονο Fiat. Η κεντρική κονσόλα είναι εργονομική και λειτουργική, με το εσωτερικό του Tipo να είναι σχεδιασμένο για να καλύψει όλες τις πραγματικές ανάγκες του ιδιοκτήτη. Η σχεδίαση του ταμπλό ενισχύει την αίσθηση ευρυχωρίας της καμπίνας, με τα υλικά κατασκευής να μην απογοητεύουν. Πλήρως λειτουργικός είναι και ο πίνακας οργάνων με ευανάγνωστα όργανα, ενώ η οθόνη 3,5 ιντσών ανάμεσα από τα δύο αναλογικά όργανα δείχνει μεταξύ άλλων τις λειτουργίες του trip computer. Το τιμόνι προέρχεται αυτούσιο από το 500Χ, ενώ και η οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Uconnect είναι γνωστή από άλλα μοντέλα της εταιρίας. Περιλαμβάνει όλες τις λειτουργίες του ραδιοφώνου, ενώ έχει δυνατότητα σύνδεσης μέσω θύρας USB port, υποδοχής Aux-in και Bluetooth φωνητικών εντολών. Ακόμα, διαθέτει σύστημα 3D πλοήγησης TomTom, με τρισδιάστατους χάρτες και φωνητικές εντολές.
Το πορτμπαγκάζ των 440 λίτρων είναι κορυφαίο σε χωρητικότητα. Η διαιρούμενη (60/40) πλάτη του πίσω καθίσματος μπορεί να διπλώσει για ακόμη περισσότερο χώρο, αλλά σχηματίζει ένα μεγάλο σκαλοπάτι με το δάπεδο του πορτμπαγκάζ.
Δοκιμασμένος κινητήρας
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός Multijet II κινητήρας που έχουμε δοκιμάσει σε αρκετά μοντέλα, ο οποίος κινεί πολύ άνετα το αυτοκίνητο, προσφέροντας εξαιρετικές επιδόσεις αλλά και οικονομία. Είναι προϊόν της Fiat Powertrain Technologies και έχει χωρητικότητα 1.598 cc, που με τη βοήθεια του turbo μεταβλητής τεχνολογίας της Garrett και τεχνολογίας common rail αποδίδει 120 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 320 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. με τη σχέση συμπίεση να φτάνει το 16,5:1.