To «κανόνι» της Honda ανανεώθηκε και βελτιώθηκε, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε στην πίστα των Μεγάρων. Η ελληνική αντιπροσωπεία (Όμιλος Σαρακάκη) φρόντισε όπως πάντα να μας δώσει αυτή την ευκαιρία και την αντίστοιχη χαρά! Το ημιαγωνιστικό Civic αποκάλυψε τα πλούσια προσόντα του και θα είναι τυχεροί οι λίγοι εκλεκτοί που θα το αποκτήσουν στην Ελλάδα της κρίσης!
Βασισμένο σε εντελώς νέες σχεδιαστικές αρχές, το Type R εξελίχθηκε παράλληλα με το νέο στάνταρ μοντέλο Civic hatchback, με αμοιβαία οφέλη για τη δυναμική συμπεριφορά και την πολιτισμένη λειτουργία και των δύο εκδόσεων. Συνεχίζει την κληρονομιά της οικογένειας μοντέλων hatchback υψηλών επιδόσεων της Honda, συνδυάζοντας τη γνήσια δυναμική της εμπρόσθιας κίνησης με εντυπωσιακή σχεδίαση και μελετημένη αεροδυναμική.
Ένα νέο βολάν μονής μάζας σε συνδυασμό με το στρωτό εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατά 25% και συνδυάζεται με μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης κατά 7%, για βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών κινητήρα-κιβωτίου εξαφανίζει τους κραδασμούς κατά τις αλλαγές λόγω μεγάλης διαφοράς στροφών, ενώ απογειώνει την απόλαυση της οδήγησης ενός σπορ αυτοκινήτου με μηχανικό κιβώτιο. Το άκαμπτο αμάξωμα – προϊόν καινοτόμων τεχνικών σχεδιασμού & κατασκευής – συμπληρώνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το νέο, προηγμένο σύστημα ανάρτησης, συμβάλλοντας στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος.
Το προηγμένο σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα διπλού άξονα – Dual-Axis Strut μειώνει τη ροπή διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση, βελτιώνοντας το στρίψιμο στο όριο και την αίσθηση του τιμονιού. Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Type R βελτιώνει την οδηγική άνεση και την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες. Το σύστημα διεύθυνσης – κρεμαγιέρα με δύο πινιόν, μεταβλητού λόγου και με ηλεκτρική υποβοήθηση – είναι νέο στο Type R, παρόμοιο με αυτό του στάνταρ Civic, αλλά με βελτιστοποιημένο μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού για να επιτυγχάνεται πιο άμεση απόκριση και αίσθημα ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες.
Η μέγιστη ισχύς από τον βελτιστοποιημένο και πιο πολιτισμένο κινητήρα 2.0-litre VTEC TURBO είναι 320 PS στις 6.500rpm, και η μέγιστη ροπή 400Nm από 2.500rpm έως τις 4.500rpm. Η επιτάχυνση 0-100km/h γίνεται σε 5,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 272km/h, που σημαίνει ότι είναι το πιο γρήγορο, και με την καλύτερη επιτάχυνση μοντέλο στην κατηγορία του. Επίσης, είναι το ταχύτερο Type R που έχει περάσει ποτέ από το Nürburgring Nordschleife με χρόνο γύρου 7: 43.8.
Εμφάνιση και ποιότητα
Οι επιθετικές γραμμές του Civic Type R δείχνουν απερίφραστα τα δυναμικό χαρακτήρα του. Φαρδύτερο, μακρύτερο και χαμηλότερο από όλους τους προκατόχους του, το νέο Civic έχει μικρότερους προβόλους και μυώδεις, στιβαρές γραμμές. Μία ζωηρή και επιθετική φυσιογνωμία, προτεταμένοι θόλοι των τροχών και ανάγλυφες εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα προδίδουν το σπορ χαρακτήρα του. Το ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει ένα λείο κάτω τμήμα αμαξώματος, εμπρός ‘air curtain’, λεπτή πίσω πτέρυγα και γεννήτριες στροβιλισμών, τα λεγόμενα vortex generators στο πίσω άκρο της γραμμής οροφής. Αυτά τα χαρακτηριστικά πετυχαίνουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ άνωσης και αντίστασης στην κατηγορία, προσφέροντας ανώτερα επίπεδα ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες. Νέες ζάντες αλουμινίου 20-ιντσών σε berlina black, μοναδικές στο Type R, συμπληρώνουν τις οπτικές αλλαγές, και κοσμούν τους διευρυμένους θόλους των τροχών με ελαστικά 245/30 R20.
Τα επίπεδα ποιότητας, άνεσης και θορύβων έχουν βελτιωθεί αισθητά στο εσωτερικό. Όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν αναβαθμισμένη ορατότητα και κορυφαία ευρυχωρία για να βιώνουν τις συναρπαστικές επιδόσεις του Type R, ενώ ο πλούσιος χώρος αποσκευών και το συρόμενο από το πλάι πρωτοποριακό κάλυμμα διασφαλίζουν την πρωτοκαθεδρία του σε επίπεδο πρακτικότητας και ευελιξίας στην κατηγορία σπορ hatchback.
Κινητήρας-«φωτιά»!
Η «καρδιά» του δίλιτρου VTEC TURBO της πολυβραβευμένης προηγούμενης γενιάς Type R έχει βελτιστοποιηθεί και αναβαθμιστεί ώστε να προσφέρει ισχύ, ροπή και επιδόσεις σε επίπεδα απαράμιλλα στην κατηγορία προσθιοκίνητων hot hatch. Η απόκριση του γκαζιού και η ελαστικότητα έχουν βελτιωθεί με τις νέες ρυθμίσεις ελέγχου του κινητήρα, ενώ το ‘στρωτό’ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει αναβαθμιστεί με ένα σύστημα συγχρονισμού στροφών, που δεν κάνει κανένα συμβιβασμό στην ιδιαίτερα απολαυστική σχέση του Type R με τον οδηγό.
Το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με στρωτή και ακριβή λειτουργία, εξασφαλίζει μία ιδιαίτερη, απολαυστική σχέση με τον οδηγό. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών κινητήρα-πρωτεύοντα άξονα κιβωτίου στα ανεβάσματα και κατεβάσματα, ελαχιστοποιεί τους ανεπιθύμητους κραδασμούς από τη μετάδοση που σχετίζονται με την υπερβολικές διαφορές στροφών. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών μπορεί να ενεργοποιείται ή να απενεργοποιείται μέσω των ρυθμίσεων χρήστη, ανεξάρτητα από το mode που έχει επιλεγεί.
To νέο Honda Civic Type R είναι άμεσα διαθέσιμο μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε. Επίσημος Εισαγωγέας-Διανομέας της Honda στην Ελλάδα, σε δύο εκδόσεις:
- Civic Type R 2.0 Petrol MT Honda Connect 49,740€
- Civic Type R 2.0 Petrol MT GT Honda Connect Navi 53,650€