Θα επανέλθουμε σε μια παρατήρηση που αφορά στον βαθμό οργάνωσης της εισαγωγικής εταιρείας για τα αυτοκίνητα Renault και Dacia: Η παροχή στους δημοσιογράφους μιας λίστας όλων των στοιχείων του κάθε συγκεκριμένου μοντέλου αποτελεί μεγάλη βοήθεια! Μόνον έτσι μπορούμε να συμπεριλάβουμε στις παρουσιάσεις μας όλα τα απαραίτητα στοιχεία, χωρίς να χρειαστεί εκτεταμένη δημοσιογραφική έρευνα. Ευχαριστούμε, λοιπόν, τα στελέχη της TEOREN για την παροχή αυτή, ιδιαίτερα τον Ιάκωβο Κρεμμύδα.
Σε ό,τι αφορά το μικρότερο μέλος της πλούσιας γκάμας που προσφέρει η γαλλική εταιρεία, η γενική μας εντύπωση είναι πολύ θετική. Το Renault Twingo ήταν πάντα ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο πόλης. Από την 1η γενιά, πριν από 22 ολόκληρα χρόνια, απέδειξε πόσο μεγάλους χώρους μπορεί να έχει ένα μικρό αυτοκίνητο! Με τη νέα 3η γενιά, τα πάντα είναι διαφορετικά, χάρη και στην συνεργασία της Renault με την Smart. Το μήκος του φτάνει τα 3,595 μέτρα και το μεταξόνιο τα 2,25 μέτρα, γεγονός που σας επιτρέπει να παρκάρετε παντού! Η είδηση όμως είναι η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω, κάτω από το χώρο αποσκευών, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς!
Στο εσωτερικό βρίσκουμε αρκετές έξυπνες θήκες και λύσεις, όπως το ντουλαπάκι μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, ενώ πολύ βολική είναι η εφαρμογή R&Go, που συνδυάζεται με μια βάση συγκράτησης και επιτρέπει την πλήρη διασύνδεση του κινητού με το σύστημα πολυμέσων του αυτοκινήτου. Το φινίρισμα και η συναρμογή δεν αφήνουν χώρο για παράπονα, ενώ τα διακοσμητικά παραπέμπουν στην… γαλλική φινέτσα! Οι χώροι για τα γόνατα και τα κεφάλια των επιβαινόντων είναι καλύτεροι του αναμενόμενου, ενώ ο χώρος αποσκευών προσφέρει 188 lt και μπορεί να αυξηθεί αρκετά ρίχνοντας τις πίσω πλάτες.
Ο κινητήρας… χάθηκε
Θα απορήσει κανείς αν ανοίξει το μπροστινό καπό για να δει τον 900άρη υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα, αφού δε θα τον βρει! Αντί αυτού υπάρχει μόνο το δοχείο νερού για τον καθαρισμό των τζαμιών και το δοχείο ψύξης. Πού είναι το μοτέρ, λοιπόν; Μετακόμισε στο πίσω μέρος. Αποδίδει 90 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και διαθέτει μια ροπή στρέψης η οποία δεν αφήνει κανέναν ασυγκίνητο, καθώς ανέρχεται σε 135 Νm από τις 2.500 σ.α.λ. Είπαμε, μικρό μεν, αλλά με μεγάλη… ζωντάνια!
Το μοτέρ ξαφνιάζει ευχάριστα με τον αγωνιστικό ήχο που έρχεται από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, που όμως φιλτράρεται από το παχύ αφρώδες μονωτικό υλικό στο δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Πολύ λειτουργικό το αυτόματο κιβώτιο 6 ταχυτήτων..
Το ελαφρύ, με μεταβαλλόμενη ηλεκτρική υποβοήθηση τιμόνι, με σχεδόν 4 στροφές, βοηθά πολύ στο παρκάρισμα και τους λοιπούς ελιγμούς. Για τον έλεγχο του πίσω μέρους φροντίζει το ESC, που «απαγορεύει» τα υπερβολικά παιχνίδια… Στο δρόμο το νέο Twingo συμπεριφέρεται εξαιρετικά, χάρη στις ρυθμίσεις της ανάρτησης (Μακ Φέρσον εμπρός/Ντε Ντιόν πίσω), όσο και στην κατανομή βάρους (45/55 εμπρός/πίσω).
Η τιμή του αυτοκινήτου δοκιμής μας, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της αντιπροσωπείας που αναφέραμε στην αρχή, είναι 10.840 ευρώ. Αν υπολογίσουμε αυτά που προσφέρει και προσθέσουμε τα 5 χρόνια πλήρους εργοστασιακής εγγύησης, 12 αντισκωριακής, την οδική βοήθεια και το γνωστό service Renault, τότε αξίζει τον κόπο να το δοκιμάσουμε, πριν αγοράσουμε νέο αυτοκίνητο πόλης…
Τεχνικά χαρακτηριστικά
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 0.9Τ
Χωρητικότητα (κ.εκ.) 898
Κύλινδροι 3 σε σειρά
Βαλβίδες 12
Μεγ. Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) 90/5250
Μεγ. Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 135/2500
Θέση Πίσω, εγκάρσια
Τροφοδοσία Ψεκασμός πολλαπλών σημείων, υπερτροφοδότηση
Κίνηση Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο Αυτόματο διπλού συμπλέκτη (EDC) 6 σχέσεων
Βάρος (κιλά) 943
Χώρος αποσκευών (λίτρα) 179
0-100 χλμ./ώρα (δευτ.) 10,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα) 165