Πιθανόν όσοι είστε τακτικοί αναγνώστες του editorial να έχετε βαρεθεί να διαβάζετε για το θέμα του υπόγειου πάρκινγκ της πλατείας Ευτέρπης στο Μαρούσι και για τη Γραμμή 4 του Μετρό που η κατασκευή της «ξεπάγωσε» από την κυβέρνηση και η οποία προβλέπει σταθμό στο Μαρουσιώτικο Κέντρο.
Να, όμως, που η επικαιρότητα δεν μας αφήνει να… αγιάσουμε, καθώς οι εξελίξεις είναι και πολλές και σημαντικές. Αυτή τη φορά, όπως μπορείτε να διαβάσετε στο φύλλο που κρατάτε στα χέρια σας, το τοπίο σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα και το χώρο της κατασκευής του πολυαναμενόμενου σταθμού αρχίζει να ξεκαθαρίζει.
Πλέον, έχουμε στη διάθεσή μας τις εκτιμήσεις της Αττικό Μετρό Α.Ε. ότι η Γραμμή 4 θα φτάσει στα βόρεια προάστια και στο Μαρούσι κοντά στο 2030. Δηλαδή, πάνω-κάτω, σε μια 15ετία από τώρα. Χρόνος ούτε πολύς ούτε λίγος, εξαρτάται πώς το βλέπει κανείς. Αλλά σίγουρα έχουμε πια κάτι χειροπιαστό. Όπως χειροπιαστό είναι το εξίσου σημαντικό γεγονός ότι οι ιθύνοντες της εταιρείας διαβεβαιώνουν ότι τα χρήματα είναι δεδομένα και προέρχονται από την Ε.Ε. και το «πακέτο Γιούνκερ». Δηλαδή, αυτή τη φορά έχουμε στα χέρια μας δεδομένα και όχι σενάρια επιστημονικής φαντασίας.
Εξίσου κομβικής σημασίας με τα παραπάνω είναι ότι ξεκαθαρίζει και το «θολό» τοπίο που είχε σχηματιστεί ως προς τον χώρο υποδοχής της γραμμής και του σταθμού. Και αυτός εξακολουθεί να είναι ο «ευρύτερος χώρος» της πλατείας Ευτέρπης. Και όχι η πλατεία Γαρδέλη, όπως είχε αναφέρει προ ημερών στο Δημοτικό Συμβούλιο ο δήμαρχος Γιώργος Πατούλης. Μάλιστα, τα σχέδια της Αττικό Μετρό Α.Ε. συνδυάζουν τον σταθμό με τη λειτουργία του υπόγειου πάρκινγκ και έτσι η δημοτική αρχή βρίσκει έναν πολύτιμο σύμμαχο στα επιχειρήματά της για τη σκοπιμότητα του έργου.
Υπάρχουν, ωστόσο, και τα εύλογα ερωτήματα: Γιατί ο δήμαρχος έκανε λόγο για την πλατεία Γαρδέλη και απέρριψε ως «μη ισχύοντα» τα σχέδια της Αττικό Μετρό Α.Ε. για την «Ευτέρπης»; Πόσω μάλλον όταν ο ίδιος και τα μέλη της διοίκησής του, μόλις τα περασμένα Χριστούγεννα, επιβεβαίωναν ότι είχαν τη στήριξη της εταιρείας για την κατασκευή του πάρκινγκ στο συγκεκριμένο χώρο. Τι μεσολάβησε και έβαλε στο «κάδρο» την πλατεία Γαρδέλη; Ήταν ένα «πολιτικό πυροτέχνημα» πάνω στην ένταση και την πίεση από τη μειοψηφία για να μη κατασκευαστεί το υπόγειο πάρκινγκ, εφόσον ο χώρος προοριζόταν εξαρχής για σταθμός; Ή μήπως η «Γαρδέλη» έπεσε στο «τραπέζι» για κάποια μελλοντική παρέμβαση στο πλαίσιο των ευρύτερων αλλαγών που έχουν γίνει, γίνονται και θα γίνουν στο Μαρουσιώτικο Κέντρο;
Σε κάθε περίπτωση, εξακολουθούμε να πιστεύουμε ακράδαντα ότι η έλευση του Μετρό είναι το σοβαρότερο και πολυτιμότερο έργο στο Μαρούσι από τον καιρό της κατασκευής του σταθμού του ΗΣΑΠ. Γι’ αυτό και δεν χωρούν μικροπολιτικές σκοπιμότητες και «ασκήσεις επί χάρτου». Ας τις παρακάμψουμε…