Είστε εδώ:ΑΡΧΙΚΗ>EDITORIAL>Τι θα κάνετε με τα έσοδα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου;

Τι θα κάνετε με τα έσοδα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου;

ilekroniko eisitirio amarysiaΑν και η επικαιρότητα περιλαμβάνει μπόλικο καζίνο, λέω να μην… «παίξω» στο σημερινό editorial, αφού το απέναντι ρεπορτάζ καλύπτει τα μέχρι στιγμής δεδομένα και τη σεναριολογία που έχει αναπτυχθεί, με επίκεντρο, όπως πάντα, το Μαρούσι.

Γράφει ο Γιάννης Μπεθάνης

Με λίγη καθυστέρηση, μιας και το προηγούμενο editorial του εκδότη μας Χρήστου Ζαγκλή είχε εορταστικό χαρακτήρα (53 χρόνια αδιάλειπτης έκδοσης είναι αυτά, δεν είναι παίξε – γέλασε), θα ήθελα να αναφερθώ στο σημαντικό ζήτημα του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Δεν θα επικεντρωθώ ούτε στις ουρές στα εκδοτήρια, ούτε στα περί προσωπικών δεδομένων και «φακελώματος» που, άλλωστε, μονοπώλησαν τη δημόσια συζήτηση τις περασμένες ημέρες. Για μένα υπάρχουν άλλα πιο σημαντικά ζητήματα και ερωτήματα που προκύπτουν.

Θεωρώντας, λοιπόν, ως δεδομένη την πρόθεση της κυβέρνησης και του αρμόδιου υπουργού Χρήστου Σπίρτζη να εκμηδενιστούν οι «τσαμπατζήδες» και ως εκ τούτου να αυξηθούν τα έσοδα που προορίζονται να κλείσουν «μαύρες τρύπες» στον χώρο των αστικών μεταφορών της πρωτεύουσας, αναρωτιέμαι:

Για ποιο λόγο δεν υπάρχει μια γενική μείωση του κόστους του εισιτηρίου; Και δεν αναφέρομαι στις ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, τους μαθητές και τους φοιτητές. Μιλάω για το σύνολο του επιβατικού κοινού. Γιατί να παραμένει στα 1,40 € εν μέσω συνεχιζόμενης κρίσης; Εφόσον οι «τσαμπατζήδες» θα εξαφανιστούν με το ηλεκτρονικό εισιτήριο και οι «τρύπες» στα ταμεία θα καλυφθούν, ποιος ο λόγος να μην αυξηθούν οι επιβάτες με ένα πιο λογικό κόστος; Γιατί να μην αφήσει περισσότερος κόσμος το αυτοκίνητό του σπίτι; Πόσω μάλλον όταν έρχονται και επεκτάσεις σημαντικές όπως η «Γραμμή 4» του μετρό και του προαστιακού προς Λαύριο;

Εφόσον τα έσοδα αναμένεται να αυξηθούν, υπάρχει βούληση για πρόσληψη προσωπικού που θα στελεχώσει επαρκώς τα μέσα μεταφοράς, ώστε να μην παρατηρείται το φαινόμενο της αδιανόητης αραίωσης των δρομολογίων τους καλοκαιρινούς μήνες, τα Σαββατοκύριακα και τις αργίες; Θα υπάρξει ενίσχυση του τεχνικού προσωπικού ώστε να μη μένουν λεωφορεία στον δρόμο λόγω ελλιπούς συντήρησης; Θα μεγαλώσει η συχνότητα των δρομολογίων των «μπλε» λεωφορείων σε περιοχές δίχως πρόσβαση σε μέσα σταθερής τροχιάς, ώστε να μη μιλάμε για συχνότητες από 20 έως 30 λεπτά τις καθημερινές; (Για Κυριακές και αργίες ας το αφήσουμε καλύτερα).

Ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών δείχνει να έχει εμπεδώσει την αναγκαιότητα ποιοτικής και εκτεταμένης λειτουργίας των μέσων μαζικής μεταφοράς σε μια μεγαλούπολη όπως η Αθήνα και το λεκανοπέδιο. Το θέμα είναι οι πολιτικές του επιλογές και αποφάσεις να μην περιορίζονται στη στενή οπτική της λογιστικής, αλλά να επεκτείνουν τους ορίζοντές τους στην ανταποδοτικότητα και το κοινωνικό λειτούργημα των κρίσιμων αυτών υπηρεσιών. Έτσι μόνο δεν θα πάει… «τσάμπα» το εγχείρημα της καταπολέμησης των «τσαμπατζήδων» και της αύξησης των εσόδων…

Περισσότερα στην κατηγορία Editorial >

ΑΜΑΡΥΣΙΑ Πληροφορίες

ΑΜΑΡΥΣΙΑ Επικοινωνία

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΜΑΡΥΣΙΑ

Διεύθυνση: Αμαρυσίας Αρτέμιδος 27,Μαρούσι
ΤΚ: 151 24
E-mail: info@amarysia.gr

Τηλέφωνο: 210 8066507, 210 8066485
Fax: 210 8052013

Χάρτης