«Οι μαθητές παλεύουν με τη ψυχή τους να αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια, για να διεκδικήσουν τα όνειρά τους!», τονίζει εθελόντρια εκπαιδευτικός του Κοινωνικού Φροντιστηρίου Λυκόβρυσης – Πεύκης.
Τη σχολική χρονιά 2012 – 2013 ξεκίνησε τη λειτουργία του το Κοινωνικό Φρονιστήριο για τον Καλλικρατικό Δήμο Λυκόβρυσης – Πεύκης με δήμαρχο εκείνη την εποχή τον Δημήτρη Φωκιανό και μέλη της διοίκησης τον σημερινό δήμαρχο Τάσο Μαυρίδη και τον πρόεδρο του νομικού Προσώπου ΚΟΙΠΑΠ Αντώνη Τσελέντα όπου και υπάγεται το Κοινωνικό Φροντιστήριο της πόλης. Φέτος λειτουργεί για πέμπτη συνεχή χρονιά στον Καλλικρατικό Δήμο, ενώ άξιο αναφοράς είναι ότι στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 οι συμμετέχοντες στο Κοινωνικό Φροντιστήριο της πόλης είχαν 100% επιτυχία στις σχολές της επιλογής τους.
Περυσινός μαθητής του Κοινωνικού Φροντιστηρίου που πέρασε στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 τονίζει: «Μπορεί να είναι πολλές οι ώρες, αλλά όταν έρχονται τα αποτελέσματα στο τέλος της χρονιάς και παίρνεις τους βαθμούς σου και περνάς στη σχολή της επιλογής σου, τότε όλοι οι κόποι σου ανταμείβονται!», ενώ με τη σειρά του μαθητής της φετινής σχολικής χρονιάς του Κοινωνικού Φροντιστηρίου επισημαίνει:«Παλαιότερα δεν υπήρχε η ανάγκη για τις κοινωνικές δομές όπως το κοινωνικό παντοπωλείο, το κοινωνικό φαρμακείο ή το φροντιστήριο, ζούσαμε σε μια ευμάρεια ενός φαντασιακού κόσμου. Επανάσταση για μένα σήμερα είναι να διεκδικώ παραπάνω από αυτά που έχω, με πλήρη συνείδηση της πραγματικότητας της εποχής μας».
Το Κοινωνικό Φροντιστήριο που λειτουργεί στο 1ο Λύκειο Πεύκης (επί της λεωφόρου Ειρήνης) ήταν πρωτοβουλία του Δήμου πριν μερικά χρόνια αφουγκραζόμενος τις ανάγκες της κοινωνίας όπως αυτές ανέκυψαν στο πλαίσιο της οικονομικής κρίσης στη χώρα. Σήμερα χρωστά την επιτυχημένη και αποτελεσματική λειτουργία του στον υπεύθυνο Νίκο Πολυτάρχο αλλά και σε όλους τους εθελοντές καθηγητές που στέκονται δίπλα στα παιδιά και τις οικογένειες της πόλης που πλήττονται από την κρίση μέσα σε μία Ελλάδα όπου όλοι μας βιώνουμε στην καθημερινότητά μας την παρατεταμένη οικονομική δυσπραγία.
Τριανταδύο μαθητές και οκτώ καθηγητές… κόντρα στην οικονομική κρίση!
Συναντήσαμε και μιλήσαμε με τον πρόεδρο του ΚΟΙΠΑΠ Αντώνη Τσελέντα για το Κοινωνικό Φροντιστήριο. Ο ίδιος μας είπε ότι στην περασμένη σχολική χρονιά 2015 -2016 στο Κοινωνικό Φροντιστήριο είχαν εγγραφεί 37 άτομα, ενώ το σύνολο των καθηγητών που προσέφεραν εθελοντική εργασία ανήλθε σε 10 άτομα. «Φέτος το σύνολο των μαθητών που προσήλθαν στο Κοινωνικό Φροντιστήριο για το σχολικό έτος 2016 -2017 είναι 32 άτομα, ενώ 8 καθηγητές προσφέρουν εθελοντική εργασία για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών», εξηγεί ο Αντώνης Τσελέντας και συνεχίζει: «Η παιδεία είναι ύψιστο αγαθό και από όπου και εάν προέρχεται και με όποιον τρόπο και εάν μπορεί κανείς να την πάρει, πρέπει να τη δέχεται». Στη συνέχεια ρωτήσαμε τον κ. Τσελέντα πως έγινε αποδεκτή η πρωτοβουλία του Δήμου για τη δημιουργία του Κοινωνικού Φροντιστηρίου πριν μερικά χρόνια. Μας απάντησε ότι στην αρχή υπήρξαν δυσκολίες που σχετίζονταν με τις ψυχολογικές αναστολές των οικογενειών που βρέθηκαν σε αδυναμία μέσα στη δίνη της οικονομικής κρίσης. Οι δυσκολίες όμως αυτές, τονίζει ο πρόεδρος του ΚΟΙΠΑΠ σε σύντομο χρονικό διάστημα ξεπεράστηκαν και «σήμερα ως δημοτική Αρχή αποδίδουμε ιδαίτερη βαρύτητα στην ομαλή λειτουργία του Κοινωνικού Φροντιστηρίου, ενώ σταθερός μας στόχος είναι να στεκόμαστε δίπλα στις οικογένειες και τους νέους της πόλης μας. Έτσι μέσω του Κοινωνικού Φροντιστηρίου αποσκοπούμε να καλύψουμε τις ανάγκες των μαθητών όπου αυτές υπάρχουν και να μην αποκλείσουμε κανέναν από τη μαθησιακή διαδικασία. Για το λόγο αυτό άλλωστε παρά το γεγονός ότι για την παρούσα σχολική χρονιά οι εγγραφές έχουν ολοκληρωθεί, εάν υπάρξουν μαθητές που θελήσουν σήμερα ή κατά τη διάρκεια της χρονιάς να παρακολουθήσουν το Κοινωνικό Φροντιστήριο και το εκπαιδευτικό τους υπόβαθρο το επιτρέπει όπως αυτό θα κριθεί από τους διδάσκοντες στη δομή αυτή της πόλης, εμείς θα χαρούμε να συνδράμουμε ακόμη περισσότερο».
Θερμό ευχαριστώ του δημάρχου στους εθελοντές – εκπαιδευτικούς
Από την πλευρά του ο δήμαρχος Λυκόβρυσης – Πεύκης Τάσος Μαυρίδης επισημαίνει ότι: «Συνεχίζουμε να στηρίζουμε τις οικογένειες της πόλης μας παρέχοντας ολοκληρωμένες μαθησιακές δυνατότητες με την πολύτιμη βοήθεια των εθελοντών εκπαιδευτικών τους οποίους και ευχαριστούμε θερμά. Ταυτόχρονα, πολλά συγχαρητήρια αξίζουν στους περυσινούς μαθητές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου, φοιτητές σήμερα για την επιτυχία τους. Ευρύτερα στηρίζουμε όλες τις κοινωνικές δομές της πόλης αξιοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία, το ανθρώπινο εθελοντικό δυναμικό αλλά και χρηματοδοτικούς πόρους μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ ή κρατικών επιχορηγήσεων», ολοκλήρωσε την πρότασή του σχετικά ο δήμαρχος Τάσος Μαυρίδης.
Να θυμίσουμε σε αυτό το σημείο στο ευρύτερο κομμάτι της παιδείας στην πόλη, ο Δήμος με ίδιους πόρους το 2015 χρηματοδότησε επισκευές ύψους 100 χιλ. ευρώ στα σχολεία της πόλης, ενώ το αντίστοιχο κονδύλι για το 2016 αφορά σε 180 χιλ. ευρώ.
Τη συζήτησή μας ολοκληρώσαμε με την αρμόδια δημοτική Αρχή του Κοινωνικού Φροντιστηρίου τον πρόεδρο του ΚΟΙΠΑΠ Αντώνη Τσελέντα. Ο τελευταίος απευθύνει ένα μεγάλο ευχαριτώ στον υπεύθυνο της δομής Νίκο Πολυτάρχο, σε όλους τους εθελοντές – εκπαιδευτικούς αλλά και στην εθελόντρια γραμματέα του Κοινωνικού Φροντιστηρίου Έφη Βουρνέλη αλλά και τον διευθυντή του 1ου Λυκείου Πεύκης – όπου στεγάζεται και λειτουργεί το Κοινωνικό Φροντιστήριο του Δήμου – Ανδρέα Κότσυφα.
Με τους εθελοντές – εκπαιδευτικούς και τα παιδιά
Είναι πραγματικά μία ξεχωριστή εμπειρία να συνομιλείς με τους εκπαιδευτικούς εθελοντές του Κοινωνικού Φροντιστηρίου αλλά και τους μαθητές. «Η διδασκαλία και η μαθησιακή διαδικασία είναι ιδιαίτερα σημαντική για μένα καθώς μέσα από την επαφή με τα παιδιά, καλούμαστε ως εκπαιδευτικοί να τους μεταδώσουμε γνώσεις, αξίες και αρχές για τη ζωή τους αλλά και να συνδράμουμε στη διαμόρφωση ολοκληρωμένων και συγκροτημένων προσωπικοτήτων», επισημαίνει εθελόντρια εκπαιδευτικός και συνεχίζει: «Θεωρώ τον σκοπό του ‘Κοινωνικού Φροντιστηρίου’ πολύ σημαντικό, κυρίως τη σημερινή εποχή της βαθύτατης οικονομικής κρίσης στη χώρα και αυτό ήταν ένα ακόμη ένα κίνητρο συνεισφοράς από την πλευρά μου. Άλλωστε, πάντα μέσω της διδασκαλίας απολαμβάνω την αίσθηση της δημιουργίας, της προσφοράς και της επαφής με τα παιδιά. Αγαπώ την διδασκαλία και το Κοινωνικό Φροντιστήριο είναι μια επιπλέον πρόκληση για μένα. Από την πλευρά τους τα παιδιά έχουν περιορισμένους πόρους αλλά παλεύουν με όλη τη ψυχή τους να αποκτήσουν τα απαραίτητα εφόδια, πάντα με προσήλωση στο στόχο τους προκειμένου να διεκδικήσουν τα όνειρά τους», ολοκληρώνει τη σκέψη της και επισημαίνει: «Μπορεί να είμαστε εθελοντές και να διδάσκουμε δωρεάν, αλλά δεν σημαίνει ότι κάνουμε μαθησιακές ‘εκπτώσεις’, αποδίδουμε τη μέγιστη σημασία στην στην ποιοτική δουλειά». Ένας ακόμη εκπαιδευτικός του Κοινωνικού Φρονστιστηρίου τονίζει: «Είναι νέοι που αφιερώνουν τις περισσότερες ώρες της μέρας τους στο σχολείο. Σε μια ηλικία που άλλοι φίλοι τους τις ίδιες ώρες θα έκαναν κάτι άλλο ή θα έπιναν καφέ», για να πάρει το λόγο περυσινός μαθητής του Κοινωνικού Φροντιστηρίου που πέρασε στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016: «Μπορεί να είναι πολλές οι ώρες, αλλά όταν έρχονται τα αποτελέσματα στο τέλος της χρονιάς και παίρνεις τους βαθμούς σου και περνάς στη σχολή της επιλογής σου, τότε όλοι οι κόποι σου ανταμείβονται!».
«Πριν δεν υπήρχε η ανάγκη για τις κοινωνικές δομές», σημειώνει σημερινός μαθητής, «όπως το κοινωνικό παντοπωλείο, το κοινωνικό φαρμακείο ή το φροντιστήριο, ζούσαμε σε μια ευμάρεια ενός φαντασιακού κόσμου. Επανάσταση για μένα σήμερα είναι να διεκδικώ παραπάνω από αυτά που έχω, με πλήρη συνείδηση της πραγματικότητας της εποχής μας», μάς είπε εμφατικά ο μαθητής και βέβαια οποιαδήποτε άλλη δημοσιογραφική αναφορά δεν έχει τίποτα περισσότερο να προσδώσει…