Ο δήμαρχος Λυκόβρυσης – Πεύκης Τάσος Μαυρίδης, παρευρέθη στο διήμερο σεμινάριο που συνδιοργάνωσε ο Δήμος και το τμήμα Κοινωνικής Προστασίας, Παιδείας και Πολιτισμού με θέμα «Τα μυστικά του Ψηφιακού Μάρκετινγκ για επιτυχία στο Ιντερνέτ». Ο κ. Μαυρίδης, μιλώντας σε όλους τους συμμετέχοντες κατά την διάρκεια της έναρξης του σεμιναρίου, δήλωσε ότι το Μάρκετινγκ και δη το ψηφιακό, επιδρά στην καθημερινή ζωή όλων μας, επηρεάζει τη συμπεριφορά όλων των καταναλωτών και αποτελεί ένα ακόμα ισχυρό εργαλείο στα χέρια των διαφημιστών αλλά και των επιχειρήσεων. Επομένως, η διοργάνωση του σεμιναρίου από το δήμο θα φανεί ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα και χρήσιμη σε ελεύθερους επαγγελματίες, στελέχη επιχειρήσεων και κάθε δημότη που θέλει να εμπλουτίσει τις γνώσεις του, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Μαυρίδης ευχαρίστησε θερμά τους συνεργάτες του δήμου για την πολύ επιτυχημένη διοργάνωση και τον εισηγητή κ. Μακρυδάκη, ενώ δήλωσε ότι στο μέλλον θα πραγματοποιηθούν και άλλα παρόμοια σεμινάρια στον ευρύτερο χώρο των διοικητικών και οικονομικών επιστημών.
Το σεμινάριο πραγματοποιήθηκε στη Δημοτική Βιβλιοθήκη, ενώ εισηγητής ήταν ο Νεκτάριος Μακρυδάκης, Digital Marketing & e-Business Consultant, PhD Canditate.
Το ψηφιακό μάρκετινγκ στις ελληνικές επιχειρήσεις
Περιορισμένες δαπάνες και σχετικά ελάχιστη εμπειρία σε ενέργειες ψηφιακού μάρκετινγκ είναι δύο εκ των στοιχείων που χαρακτηρίζουν τον χώρο των ελληνικών επιχειρήσεων. Αυτό προκύπτει από την έρευνα “State of Digital Leadership 2014: “Πόσο digital είναι το marketing των επιχειρήσεων στην Ελλάδα σήμερα” που διεξήγαγε η VALUECOM σε συνεργασία με το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN) υπό τον καθηγητή Γεώργιο Δουκίδη.
Ειδικότερα, μόλις το 42% των εταιριών θεωρείται σχετικά έμπειρο στο digital marketing, υπό την έννοια ότι εφαρμόζει αντίστοιχες ενέργειες τα τελευταία 6 με 10 χρόνια, ενώ και κατά μέσο όρο δαπανούν μόνο το 18% του συνολικού marketing budget τους στο online κανάλι, με εξαίρεση τον κλάδο των ταξιδιωτικών υπηρεσιών που δαπανά ποσοστό µεγαλύτερο από 85%.
Οι πρωτοπόροι, οι αρχάριοι και οι παραδοσιακοί
Στην έρευνα αποτυπώνονται τρεις κατηγορίες επιχειρήσεων: οι “πρωτοπόροι”, εταιρίες με ηγετική παρουσία στα digital μέσα που αποτελούν μόλις το 16%, οι “αρχάριοι” που κάνουν τώρα τα πρώτα τους ψηφιακά βήματα με 18%, ενώ την πλειοψηφία (66%) αποτελούν οι “παραδοσιακοί”, εταιρίες με καθιερωμένη παρουσία στα digital μέσα.
Η οικονομική κρίση, οι αλλαγές στην αγορά & ψηφιακό μάρκετινγκ
Αφορμή για την έρευνα αποτέλεσαν οι μεγάλες αλλαγές που συντελούνται στο χώρο της επικοινωνίας. Περισσότερο από κάθε άλλο κλάδο ο χώρος της επικοινωνίας έχει επηρεαστεί από την οικονομική κρίση και τη νέα τεχνολογία.
Στα πλαίσια αυτής μελετήθηκαν τα εργαλεία digital marketing που χρησιμοποιούν οι εταιρείες, η χάραξη ή μη στρατηγικής για το digital marketing, η μέτρηση αποτελεσμάτων των ενεργειών, η χρήση digital platforms για τη μελέτη του ανταγωνισμού και η ανάλυση ή μη των δεδομένων τα οποία συγκεντρώνονται από τις καμπάνιες.
Με κύριους στόχους το brand awareness και το lead generation, ενδιαφέρον παρουσιάζει ότι το 50% των επιχειρήσεων μετρά το engagement των καταναλωτών προς τα προϊόντα και τη μάρκα τους, ποσοστό που μαρτυρά ότι η αγορά αντιλαμβάνεται όλο και περισσότερο τις τάσεις κι αρχίζει να ανταποκρίνεται σε αυτές. Αυτό αποδεικνύεται και από το 69% των ερωτηθέντων που δηλώνει ότι στο μέλλον θα αυξήσει τις δαπάνες του σε digital marketing.
Με δημοφιλέστερα εργαλεία το SEM (70%) και τις ιστοσελίδες (55%) οι μεγάλες επιχειρήσεις αξιοποιούν τις δυνατότητες των digital μέσων με πρώτιστο στόχο την αύξηση των πωλήσεων και την αναγνωρισιμότητα της μάρκας τους.
Στα social media οι “παραδοσιακοί” χρησιμοποιούν τα εργαλεία digital marketing που πιστεύουν ότι είναι πιο διαδεδομένα και “must” να βρίσκονται εκεί με κυρίαρχο το facebook και αυξανόμενη τη δυναμική του twitter.
Από την άλλη πλευρά, οι “ηγέτες” διακρίνονται για τη χρήση του συνόλου των social media και συγκεκριμένα του facebook για εξυπηρέτηση πελατών (customer care). Για άλλη μια φορά στόχος των επιχειρήσεων είναι το engagement (50%) ενώ επίσης σημαντικό είναι το customer care (44%).
Στην έρευνα συμμετείχαν 32 εταιρίες από 11 κλάδους (καλλυντικά, FMCG, λιανεμπόριο, μόδα /αθλητικά, παιχνίδια, σπίτι /τεχνολογία, ταξιδιωτικές υπηρεσίες, τηλεπικοινωνίες, τράπεζες /ασφάλειες, τρόφιμα & ποτά, υγεία), στην πλειοψηφία τους αμιγώς ελληνικές (59%).