Είστε εδώ:ΑΡΧΙΚΗ>ΜΑΡΟΥΣΙ>Πολιτική>Ο μετροπόντικας πιάνει «Γραμμή 4»

Ο μετροπόντικας πιάνει «Γραμμή 4»

grammi 4 metro 6 ok amarysiaΠροκηρύχθηκε πριν το Πάσχα ο διαγωνισμός για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 του μετρό Άλσος Βεΐκου - Γουδή, μήκους 13 περίπου χιλιομέτρων, το οποίο θα περιλαμβάνει 14 σταθμούς. Πρόκειται για την πρώτη φάση ανάπτυξης της Γραμμής 4, η οποία στην τελική της μορφή θα περιλαμβάνει 30 χλμ. γραμμής με 33 σταθμούς και θα εκτείνεται από τον Περισσό μέχρι το Μαρούσι και κατ’ επέκταση τη Λυκόβρυση στην Εθνική Οδό.

Το αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνει την εκπόνηση της οριστικής μελέτης και της μελέτης εφαρμογής, την κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, την προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, τη συντήρηση του έργου, την εκπαίδευση του προσωπικού και την προμήθεια ανταλλακτικών για το τμήμα Άλσος Βεΐκου – Γουδή.

Επίσης, περιλαμβάνεται η προμήθεια έως και 18 νέων συρμών, καθώς και η κατασκευή νέου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας και κτηρίου συντήρησης και επισκευής συρμών στο αμαξοστάσιο του Μετρό στα Σεπόλια (εκεί θα μεταφερθεί και το ΚΕΛ των γραμμών 2 και 3 του Μετρό).

Ο χρόνος εκτέλεσης του έργου είναι 96 μήνες (8 χρόνια) από την υπογραφή της σύμβασης. Αν δηλαδή η σύμβαση υπογραφεί στα τέλη του 2018, το πρώτο τμήμα αναμένεται να παραδοθεί ως τα τέλη του 2026 (αν βέβαια δεν σημειωθούν οι καθυστερήσεις που είναι δεδομένες για κάθε μεγάλο έργο).

Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 1.450.000.000 ευρώ, χωρίς ΦΠΑ. Το ποσό αυτό περιλαμβάνει δαπάνες για αρχαιολογικές εργασίες, παρακάμψεις δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας, απρόβλεπτα και αναθεώρηση, ενώ ο τελικός προϋπολογισμός του έργου θα καθοριστεί στα τεύχη του β’ σταδίου του διαγωνισμού. Ο ανάδοχος θα λάβει προκαταβολή 10% του ολικού ποσού με την υπογραφή της σύμβασης.

Η προκήρυξη του διαγωνισμού γίνεται αν και ακόμα δεν έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση για το έργο. Σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος, το έργο έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2017 ως έργο προς ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014-2020.

Επίσης πρόκειται να χρηματοδοτηθεί και μέσω δανειοδότησης από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Αν πάντως δεν εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση, η Αττικό Μετρό δεν θα προχωρήσει σε υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο του έργου.

Η προθεσμία υποβολής φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος λήγει στις 30 Ιουνίου 2017. Στη συνέχεια θα ακολουθήσει το β’ μέρος του διαγωνισμού.

Οι θέσεις των σταθμών της γραμμής 4 του Μετρό από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή θα είναι οι εξής:

1. 
Άλσος Βεΐκου, επί της λεωφόρου Βεΐκου, πλησίον της διασταύρωσης με την οδό Τράλλεων. Θα σχεδιαστεί ως τερματικός σταθμός.

2. 
Γαλάτσι, στη διασταύρωση των λεωφόρων Βεΐκου και Γαλατσίου.

3. 
Κυψέλη, στην πλατεία Κυψέλης.

4. 
Δικαστήρια, στη διασταύρωση Ευελπίδων και Μουστοξύδη.

5. 
Αλεξάνδρας, στη διασταύρωση Μουστοξύδη και λεωφόρου Αλεξάνδρας.

6. 
Εξάρχεια, στην πλατεία Εξαρχείων.

7. 
Ακαδημία, στη διασταύρωση Ακαδημίας και Σίνα. Ο σταθμός θα είναι ανεξάρτητος από τον υφιστάμενο σταθμό Πανεπιστήμιο της γραμμής 2, αλλά αναμένεται να συνδέεται με αυτόν.

8. 
Κολωνάκι, στην πλατεία Κολωνακίου.

9. 
Ευαγγελισμός. Στη διασταύρωση των οδών Βασιλίσσης Σοφίας, Ριζάρη και Βασιλέως Κωνσταντίνου. Όπως και ο σταθμός Ακαδημία, ο σταθμός του Ευαγγελισμού θα είναι ανεξάρτητος από τον υφιστάμενο σταθμό της γραμμής 3, αλλά αναμένεται να συνδέεται με αυτόν.

10. 
Καισαριανή, στη διασταύρωση Υμηττού και Εθνικής Αντιστάσεως.

11. 
Νήαρ Ηστ, επί της λεωφόρου Εθνικής Αντιστάσεως.

12. Ιλίσια, στην πλατεία Κύπρου

13. 
Ζωγράφου, στην πλατεία Γαρδένια

14. 
Γουδή, στην πλατεία Ελευθερίας.

ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ

Πλάγιοι σταθμοί, αυτόματοι συρμοί

Για την κατασκευή του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4 θα χρησιμοποιηθούν 2 Μετροπόντικες (ένας σε κάθε άκρο) για να συντομεύσει ο χρόνος διάνοιξης, ενώ υπάρχει πρόβλεψη και για τρίτο, εφόσον κριθεί απαραίτητο.

Η Γραμμή 4 θα έχει πιο μοντέρνα χαρακτηριστικά: Θα υπάρχει μια σήραγγα διπλής κατεύθυνσης, όλοι οι σταθμοί θα είναι πλάγιοι, όμως θα διαθέτουν συρμούς υπεραυτόματους που θα κινούνται χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό ενώ θα υπάρχουν θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες οι οποίες θα ανοίγουν μόνο όταν ο συρμός θα έχει φτάσει και θα έχει ακινητοποιηθεί.

Η εργολαβία κατασκευής είναι μια και αδιαίρετη και αυτό σημαίνει ότι περιλαμβάνει τα έργα πολιτικού μηχανικού, Η/Μ, ηλεκτροκίνηση-σηματοδότηση και προμήθεια συρμών. Αυτό θα δημιουργήσει μεγάλες κοινοπραξίες, στις οποίες η κάθε συμμετέχουσα θα έχει ως κύριο αντικείμενο τουλάχιστον ένα από τα παραπάνω.

Το έργο είναι περίπλοκο από τη φύση του καθώς η διάνοιξη σηράγγων και σταθμών θα γίνει σε πυκνοκατοικημένο αστικό περιβάλλον.

Μεταξύ άλλων στο έργο θα περιλαμβάνεται:

- Το σύστημα αερισμού σηράγγων Μετρό

- Το σύστημα ισχύος έλξης

- Η σιδηροδρομική επιδομή του έργου

- Το σύστημα σηματοδότησης τύπου CBTC

- Το σύστημα συλλογής κομίστρου με έξυπνες κάρτες

- 
Η προμήθεια και θέση σε λειτουργία 14 συρμών χωρίς οδηγό

- 
Σταθμοί με πετάσματα και θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες.

Περισσότερα στην κατηγορία ΜΑΡΟΥΣΙ > ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Διαβάστε επίσης

ΑΜΑΡΥΣΙΑ Πληροφορίες

ΑΜΑΡΥΣΙΑ Επικοινωνία

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΑΜΑΡΥΣΙΑ

Διεύθυνση: Αμαρυσίας Αρτέμιδος 27,Μαρούσι
ΤΚ: 151 24
E-mail: info@amarysia.gr

Τηλέφωνο: 210 8066507, 210 8066485
Fax: 210 8052013

Χάρτης