«Στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα Erasmus+Δράση ΚΑ2 (συμπράξεις σχολείων), για τη διετία 2016-2018 εντάχθηκε τo 1ο Δημοτικό Σχολείο Μελισσίων. Το πρόγραμμα τιτλοφορείται «Stay 3E-Stay Eco-Friendly, Entrepreneurial, European» («Μείνε φιλικός προς το περιβάλλον, πρωτοπόρος – υπέρμαχος της καινοτομίας και Ευρωπαίος»). Οι χώρες και οι πόλεις με τα σχολεία των οποίων συνεργάζεται το 1ο Δημοτικό είναι οι ακόλουθες: Πολωνία (συντονίστρια-πόλη Pulawy), Γαλλία (πόλη Brignoles), Ιταλία (πόλη Carmagnola), Ισπανία (πόλη Aranjuez), Ρουμανία (πόλη Iasi).
Δραστηριότητες
Στο πλαίσιο του προγράμματος, με επικεφαλής τη διευθύντρια του σχολείου Μαρία Βαρθαλάμη και βάση την παιδαγωγική ομάδα του προγράμματος, πραγματοποιoύνται εκπαιδευτικά ταξίδια, στα οποία θα συμμετέχουν δάσκαλοι και μαθητές από όλα τα σχολεία των συνεργαζόμενων χωρών. Στόχος θα είναι η γνωριμία των συνεργατών, η επαφή εκπαιδευτικών και μαθητών με διαφορετικά σχολικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα, η ανταλλαγή καλών διδακτικών πρακτικών, η επιμόρφωση σε συγκεκριμένες θεματικές ενότητες που αφορούν στη βελτίωση της καθημερινής διδακτικής διαδικασίας, η συμμετοχή όλων σε βιωματικά εργαστήρια εντός και εκτός σχολείου, η επικοινωνία και η ανάπτυξη φιλικών σχέσεων μεταξύ όλων, καθώς και η ενσωμάτωσή τους στην τοπική κοινωνία κάθε πόλης φιλοξενίας μιας τέτοιας συνάντησης.
Το πρώτο ταξίδι, διάρκειας μιας εβδομάδας, πραγματοποιήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο στην πόλη Carmagnola της Ιταλίας. Καθημερινά πραγματοποιούνταν δραστηριότητες διαθεματικού χαρακτήρα στα σχολεία υποδοχής για τους μαθητές, οι οποίοι συμμετείχαν ενεργά στη μαθησιακή διαδικασία, παρουσιάζοντας ανά ομάδες, με τη βοήθεια των δασκάλων συνοδών τους, βίντεο, Powerpoint, ευφάνταστα παιχνίδια σχετικά με τη χώρα και τα παραδοσιακά προϊόντα της, την πόλη, το σχολείο τους.
Οι ίδιοι προχώρησαν στην εκμάθηση και διδασκαλία καθημερινών εκφράσεων στη μητρική τους γλώσσα, αλλά και στην Αγγλική, η οποία αποτελεί τη γλώσσα επικοινωνίας όλων των συνεργατών. Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί παρακολουθούσαν και συμμετείχαν σε συναντήσεις επιμορφωτικού χαρακτήρα στον ίδιο σχολικό χώρο.Τις απογευματινές ώρες ακολουθούσε πρόγραμμα ξενάγησης σε περιοχές ιδιαίτερου ιστορικού ενδιαφέροντος.